Jak uchopit relativně složitý mechanismus správy dokumentů, zejména pak v souvislosti s nastupující digitalizací procesů správy dokumentů...
Lektor: Mgr. Jan Schwaller
SLEVA za více přístupů
Přihlaste se se svým kolegou a oba získáte slevu 10 %.
Spisová služba má být páteřním informačním systémem každé organizace, prostřednictvím kterého má organizace operativní přehled o dokumentech v každém okamžiku a čase a to tak, aby byl naplněn jak zákonný rozměr správy dokumentů, tak zejména právní a ekonomická ochrana organizace samotné. Nahrávka nabídne praktický pohled na to, jak se pokusit vyřešit nejdůležitější postupy v oblasti spisové služby, a jak uchopit relativně složitý mechanismus správy dokumentů, zejména pak v souvislosti s nastupující digitalizací procesů správy dokumentů.
Program:
Zmapování organizace z hlediska dokumentů (Předběžný průzkum chování organizace – Analýza procesů v organizaci – Určení požadavků na záznamy a dokumenty – Zhodnocení stávajících systémů správy dokumentů – Stanovení strategií pro správu záznamů a dokumentů – Návrh systému spisové služby – Implementace systému spisové služby – Post-implementační ověření)
Spisová služba jako základní informační systém organizací
Správa dokumentů a dokument management (Legislativa – Lidé – Technika)
Spisový a skartační řád
Spisový a skartační plán – jak jej vytvořit a jak s ním pracovat.
Národní standard pro elektronické systémy spisových služeb (NSESSS), atest
Jak Vám mohou pomoci veřejné archivy
Základní právní přehled s vazbou na archivní zákon v co nejmenší možné míře
Komu je určen:
všem původcům, kteří jsou v zákoně č. 499/2004 Sb. (archivní zákon) definováni jako veřejnoprávní, konkrétně pracovníkům podatelen a spisoven a dalším zaměstnancům sekretariátu a administrativy, kteří vykonávají agendu vedení spisové služby, a také vedení těchto organizací. Probírané postupy a zásady správy dokumentů však v praxi využijí i soukromé subjekty.