Nově zákonem stanovená pozice – Metodické pokyny a legislativa k adaptačnímu procesu začínajících učitelů
Lektor: Mgr. Bc. Lucie Obrovská Ph.D.
SLEVA za více přístupů
Přihlaste se se svým kolegou a oba získáte slevu 10 %.
Od 1. ledna 2024 je každá škola povinna (bez ohledu na povahu zřizovatele) nastavit adaptační proces pro začínající pedagogy a zavést pozici uvádějícího učitele. Zkušenější pedagog, tzv. uvádějící učitel, má nově podle novely zákona o pedagogických pracovnících a v souladu s vydanými metodikami vést a podporovat začínajícího kolegu/kolegyni. Seznamte se s novou právní úpravou a metodickými pokyny k nově zákonem stanovené pozici a připravte se na plnění povinností, které vyplývají z nových ustanovení zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících, a souvisejících metodik.
Program:
Aktuální novela zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících
Adaptační období (povinnosti školy během jeho trvání, adaptační plán, doba trvání)
Definice uvádějícího a provázejícího učitele: náplň práce v praxi – průběžné metodické vedení, hodnocení začínajícího učitele, seznamování s chodem školy, odměňování
Definice začínajícího učitele: adaptace z pohledu začínajícího učitele
Vztah uvádějícího učitele a začínajícího učitele
Metodické materiály: doporučení do praxe
Komu je určen:
ředitelům škol, pracovníkům samospráv, zástupcům a zástupkyním, vyučujícím, asistentům pedagoga, personalistům.