Specifické příklady správné a chybné praxe v prostředí škol - Metodické pokyny ÚOOÚ (vč. doporučení pro školy) - Právní předpisy
Lektor: JUDr. Mgr. Eva Janečková
SLEVA za více přístupů
Přihlaste se se svým kolegou a oba získáte slevu 10 %.
Kamerové systémy se v posledních letech staly ve školách častým bezpečnostním prvkem. Musí však být nainstalovány a provozovány v souladu s komplikovanou legislativou a metodickými pokyny ÚOOÚ. Co tedy musí škola zvážit ještě před tím, než kamery nainstaluje, a jak má celý kamerový systém provozovat, když chce chránit své žáky/studenty a pracovníky škol a případné důkazy využívat při řešení přestupků? Ověřte si na konkrétních příkladech ze školní praxe, jak lze nastavením kamer a odpovídajícím stanovením účelu snímání ovlivnit (ne)přijatelnost souvisejícího zásahu do práv žáků a dalších osob.
Program:
Rizika při zpracování osobních údajů prostřednictvím kamerového systému
Základní povinnosti: Stanovení účelu – Zákonnost zpracování
Právní základ: Oprávněný zájem, Nezbytnost splnit úkol prováděný ve veřejném zájmu nebo při výkonu veřejné moci, kterým je pověřen správce a Souhlas
Nezbytnost zpracování
Přiměřená očekávání subjektu údajů
Biometrické údaje
Informační povinnost
Doba uložení
Technická a organizační opatření
Balanční testy
Metodiky ÚOOÚ vč. specializované metodiky pro školy
Dokumentace
Komu je určen:
ředitelům škol mateřských, základních i středních, správcům budov, pověřencům a dalším osobám zodpovědným za dodržování GDRP ve škole, ale i zřizovatelům, kteří si mohou za určitých podmínek záznamy vyžádat.