Jaké právní nástroje může škola využít při řešení problémového chování žáků?
Lektor: Mgr. Bc. Lucie Obrovská Ph.D.
SLEVA za více přístupů
Přihlaste se se svým kolegou a oba získáte slevu 10 %.
Rizikové chování žáků a studentů představuje aktuální hrozbu ve školách, proto MŠMT věnuje této oblasti zvýšenou pozornost a k 30. 1. 2025 aktualizovalo dříve vydanou metodiku k využití právních možností při rizikovém chování ve školách. Od škol se vyžaduje jak zavedení preventivních opatření a součinnost s odborníky a externími institucemi při řešení rizikových jevů, tak odpovídající reakci v případě vzniku akutní situace. Ověřte si, jak postupovat v praxi v souladu s platnými právními předpisy a doporučením MŠMT, jaké jsou právní mantinely při zvládání rizikového chování žáků, jaké má pedagog možnosti a co už je za hranicí, kterou nesmí překročit.
Program:
Prevence a právní nástroje
Právní mantinely postupu při řešení problémových jevů ve škole
Kompenzace žáka medikamenty
Školní/vnitřní řád
Úloha výchovných opatření
Metodika MŠMT k využití právních nástrojů při rizikovém chování
Nedostatečný/nevhodný výkon rodičovské zodpovědnosti
Spolupráce s odborníky a externími institucemi
Řešení krizové situace při výuce
Rizikové absence a omlouvání lékařem
Komu je určen:
výchovným poradcům a metodikům prevence, ředitelům a ředitelkám škol, pracovníkům samospráv, zástupcům a zástupkyní ředitelů/ředitelek škol, pracovníkům OSPOD.