Kde končí kompetence školy a kdy se obrátit na OSPOD. Za jakých podmínek případ přebírá OSPOD. Jak má škola postupovat v případě záškoláctví, nevyzvednutí dítěte, přítomnosti policie ve škole ad.
Lektor: JUDr. Mgr. Eva Janečková
SLEVA za více přístupů
Přihlaste se se svým kolegou a oba získáte slevu 10 %.
Školy často váhají, kde končí kompetence školy a začíná kompetence orgánů sociálně-právní ochrany dětí, v jakých případech se může škola na OSPOD obrátit s žádostí o pomoc a kdy je nutné využít podporu někoho jiného, například poradenského zařízení, protože tato hranice je velmi neostrá. Aby byla vzájemná spolupráce OSPOD a školy efektivní, je třeba, aby škola využívala svých možností v co nejkratší možné době. Pokud škola bude moci doložit, že se snažila situaci řešit, ale neúspěšně, bude se OSPOD moci do situace zapojit.
Program:
Role subjektů:
Škola, OSPOD: nejlepší zájem dítěte
Formy spolupráce školy s OSPOD:
Výzva OSPOD
Mlčenlivost
Případová konference
Oznámení školy
Přítomnost OSPOD ve škole
Dítě žádající o pomoc při ochraně svého života a dalších svých práv
Nejčastější případy:
Postup při nevyzvednutí dítěte z mateřské školy/družiny, Doprovod policie při návštěvě školy, Záškoláctví
Komu je určen:
vedoucím zaměstnancům škol a zástupcům zřizovatele.