Delego logo Váš partner na cestě k informacím

6:55 | 19. září 2020

konec menu

KALENDÁŘ

ZÁŘÍ 2020
PÚSČPSN
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

ŘÍJEN 2020
PÚSČPSN
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

Předchozí
měsíce…

Další měsíce…

AKTUÁLNÍ WEBINÁŘE

Nahrávka webináře: Novela zákona o obchodních korporacích pro s.r.o. – základní přehled změn

Co všechno se zásadně změní v praxi obchodních společností od 1. ledna 2021?

Novela zákona o obchodních korporacích má s účinností od 1. 1. 2021 zásadní dopad na řízení společností s ručením omezeným. Seznamte se přehledně s nejdůležitějšími změnami, které je nezbytné v praxi zohlednit.

Nahrávka webináře: Novela zákoníku práce

Přehled nejdůležitějších změn v pracovním právu od 30. 7. 2020 a od 1. 1. 2021 pro zaměstnavatele a personalisty

Novela zákoníku práce (č. 285/2020 Sb.) přináší úplně novou koncepci úpravy dovolené, odstraňuje některé problémy v oblasti doručování zásadních pracovněprávních písemností a v oblasti přechodu zaměstnanců na jiného zaměstnavatele, zavádí nová přísná pravidla pro vysílání zaměstnanců v rámci Evropského hospodářského prostoru a nový institut sdíleného pracovního místa, a obsahuje další dílčí změny odstraňující výkladové či aplikační problémy.

Nahrávka webináře Novela zákona o obchodních korporacích pro a.s. – základní přehled změn

Co všechno se zásadně změní v praxi obchodních společností od 1. ledna 2021?

Novela zákona o obchodních korporacích má s účinností od 1. 1. 2021 zásadní dopad na řízení akciových společností. Seznamte se přehledně s nejdůležitějšími změnami, které je nezbytné v praxi zohlednit.

Nahrávka webináře: Vysílání zaměstnanců podle nové právní úpravy

Co vše musí nově zaměstnavatel splnit, pokud vysílá své zaměstnance do zahraničí nebo do České republiky?

Od 30. 7. 2020 platí nová přísnější pravidla pro vysílání zaměstnanců v rámci Evropského hospodářského prostoru („EHP“). Tyto změny přinesla novela Směrnice EP a Rady č. 96/71/ES o vysílání pracovníků v rámci poskytování služeb, kterou jsou všechny členské státy povinny transponovat do svých právních předpisů právě do 30. 7. 2020. Česká republika tento závazek splnila v novele zákoníku práce (zákon č. 285/2020 Sb.). Úprava v českém zákoníku práce se však uplatní pouze na vysílání ze zahraničí do České republiky. Pokud vysílá své zaměstnance v rámci EHP český zaměstnavatel, musí aplikovat právní předpisy státu vyslání a poskytovat zaměstnanci některé, případně i větší část pracovních podmínek podle cizího práva.

Nahrávka webináře: Nová koncepce dovolené od 1. 1. 2021

Od 1. 1. 2021 dochází k zásadní změně v úpravě dovolené. Jak se bude od příštího roku počítat nárok na dovolenou a jak se na novou úpravu připravit?

Největší změnou novely zákoníku práce (285/2020 Sb) je bezesporu nová koncepce dovolené, která ale přináší zaměstnavatelům řadu úkolů. Ti budou muset aktualizovat své mzdové systémy, vyškolit příslušné zaměstnance, aby tuto problematiku ovládali, a případně zrevidovat vnitřní předpisy a pracovní smlouvy. Na druhou stranu novela řeší problémy a nedostatky původní úpravy, se kterými si sice praxe nějak poradila, ale ne vždy správně. V každém případě je nový systém spravedlivější a v podstatě jde o jednoduché matematické počty.

NOVINKA: Finanční řízení po reformě pro MŠ a ZŠ (nahrávka webináře)

Nová pravidla rozpočtování v praxi mateřských a základních škol – Postup financování pedagogické práce – Výpočet PH max – Výkazy P1c-01 a P1d-01 – Postup financování nepedagogické práce – Tvorba rezerv

Nový systém financování škol od roku 2020 zcela změnil organizaci vzdělávacího procesu a tvorbu rozpočtů škol. Záznam webináře shrne vše podstatné, co musíte vědět o nových pravidlech rozpočtování v mateřských a základních školách, ale i o možnostech, jak reálně využít nové metodiky pro získání dostatečného množství finančních prostředků pro zkvalitnění výuky.

Nahrávka webináře Elektronizace pracovněprávní agendy

Jaké dokumenty lze evidovat pouze v elektronické podobě, co musí nezbytně obsahovat, a jaká jsou technologická řešení

V návaznosti nejen na situaci vyvolanou COVID-19 řeší mnoho zaměstnavatelů možnost úplné elektronizace pracovněprávního jednání a pracovněprávní dokumentace. Nahrávka webináře Vás zorientuje v možnostech elektronizace v souladu s aktuálními legislativními požadavky, ale také upozorní na rizika elektronické podoby dokumentů a nabídne konkrétní možná řešení elektronizace HR v praxi.

NOVINKA: Finanční řízení po reformě pro SŠ (nahrávka webináře)

Nová pravidla rozpočtování v praxi středních škol – Postup financování pedagogické práce – Výpočet PH max – Výkazy P1c-01 a P1d-01 – Postup financování nepedagogické práce – Tvorba rezerv

Nový systém financování škol od roku 2020 zcela změnil organizaci vzdělávacího procesu a tvorbu rozpočtů škol. Záznam webináře shrne vše podstatné, co musíte vědět o nových pravidlech rozpočtování na středních školách, ale i možnostech, jak reálně využít nové metodiky pro získání dostatečného množství finančních prostředků pro zkvalitnění výuky.

Nahrávka webináře Kontrola inspektorátu práce

Jak se na ni připravit a úspěšně jí projít

Je-li zaměstnavatel na kontrolu OIP dobře připraven a zná svá práva a povinnosti, usnadní si nejen průběh kontroly, ale hlavně výsledek kontroly vyzní ve prospěch zaměstnavatele. Záznam webináře Vám nabídne veškeré podstatné informace, postupy a praktická doporučení, které zaručí bezproblémový výsledek kontroly, a to i v kontextu kontrol programu Antivirus.

Nahrávka webináře Diskriminace, šikana a nerovné zacházení na pracovišti

Prevence – Šetření stížností – Řešení situací na pracovišti – Soudní spory

Témata diskriminace a šikany na pracovišti se v současnosti stávají aktuálními a množí se také vedené soudní spory v této oblasti. Každý zaměstnavatel by tak měl vědět, jak v těchto případech postupovat a případné problémy včas řešit, než budou dále eskalovat.

Záznam webináře: Jak se vypořádat s problematickým a neschopným zaměstnancem

Prevence před přijetím a ve zkušební době – Nástroje řízení zaměstnance v průběhu pracovního poměru – Ukončení spolupráce

Pracovněprávní vztahy s sebou přinášejí i řešení obtížného či problémového chování zaměstnanců. Jako zaměstnavatelé máte k dispozici různá opatření, která mají podporu v zákoníku práce. Preventivní kroky podnikejte již před přijetím zaměstnance, další nástroje použijte při řízení zaměstnance během zkušební doby i po jejím skončení, a při ukončení spolupráce využijte všechny dostupné možnosti disciplinární povahy. Rozpoznejte včas, že zaměstnanec může být problémový, získejte nástroje vedoucí k minimalizaci problémů v průběhu pracovního poměru a v případě ukončení jednejte tak, abyste se vyhnuli chybám při propouštění a následným žalobám.

Záznam webináře: Práce mimo pracovní poměr jako flexibilní forma zaměstnávání nejen sezónních zaměstnanců

Podmínky výkonu práce v jiných pracovněprávních vztazích než v pracovním poměru vč. upozornění na změny

Dohody o výkonu práce mimo pracovní poměr jsou využívány zejm. v případě sezónní práce, nárazového zvýšení poptávky po službách a výrobcích, prázdnin a čerpání dovolené kmenovými zaměstnanci. Umožňují větší flexibilitu oproti pracovnímu poměru. Získejte přehled podmínek závazných pro výkon práce mimo pracovní poměr, seznamte se s dalšími flexibilními způsoby zaměstnávání a ověřte si, že postupujete v souladu s legislativou se zapracováním všech změn.

Záznam webináře Cestovní náhrady

Druhy cestovních náhrad - Náhrada jízdních výdajů – Silniční motorové vozidlo – Zahraniční pracovní cesta – Jednatel - OSVČ

Při poskytování cestovních náhrad je zaměstnavatel povinen dodržovat základní zásady pracovněprávních vztahů. A praxe ukazuje, že postupovat v souladu s legislativou, není vždy snadné. Víte například, jaké podmínky je nezbytné dohodnout před nástupem na pracovní cestu, orientujete se ve výpočtech a daňových důsledcích např. nadlimitního stravného či používání soukromého silničního motorového vozidla? Seznamte se s principy poskytování cestovních náhrad, které využije každý zaměstnavatel.

Záznam webináře Specifika zaměstnávání těhotných žen a žen-matek

Zákonné povinnosti, pravidla, zvláštní pracovní podmínky zaměstnankyň, rovné zacházení a pozitivní diskriminace, zakázané práce a pracoviště

Zaměstnáváte-li ženy, zejména pak těhotné ženy a ženy-matky, pak musíte zohlednit jejich zvláštní pracovní podmínky a zvláštní zacházení v pracovněprávních vztazích. Ujistěte se, že postupujete správně již před vznikem pracovního poměru, že víte jak řešit práce přesčas, zařazení do směn a úpravu pracovní doby. Ověřte si, kdy můžete zaměstnankyně vyslat na pracovní cestu, co je považováno za důležité osobní překážky v práci zaměstnankyň a jak se vás dotkne čerpání mateřské a rodičovské dovolené a následný návrat zaměstnankyně do zaměstnání, např. jaké jsou možnosti rozvázání pracovního poměru zaměstnankyň a ochranná

Záznam webináře Švarcsystém: jak rozpoznat hranice mezi nelegální a legální prací

Jak správně nastavit spolupráci firmy a OSVČ a obstát při kontrole

Spolupráce se živnostníky (OSVČ) má striktní pravidla, která musí každá obchodní společnost dodržovat. Zaměstnavatelé jsou povinni řídit se poměrně rozsáhlou legislativou. Zákon o zaměstnanosti výkon závislé práce mimo pracovněprávní vztah (tzv. švarcsystém) zakazuje a stanoví vysoké sankce (v rozmezí 250 tis. Kč až 10 mil. Kč). Navíc státní orgány (inspektoráty práce, finanční úřady, správa sociálního zabezpečení a zdravotní pojišťovny) mohou požadovat doplacení daní a odvodů. Seznamte se s aktuálními povinnostmi zaměstnavatelů při spolupráci s OSVČ a omezte rizika nařčení ze švarcsystému díky správně sepsaným smlouvám a nastaveným postupům.

Záznam webináře Kamerové systémy a monitoring zaměstnanců podle GDPR

Způsoby monitorování zaměstnanců, limity jejich používání a povinnosti zaměstnavatelů

Mezi základní práva a povinnosti zaměstnavatele patří kontrola zaměstnanců při výkonu práce. Na druhou stranu může způsob a rozsah takové kontroly nepřiměřeně zasahovat do soukromí zaměstnanců, které je chráněno i na pracovišti. V jakých případech umožňuje zákoník práce zaměstnance monitorovat? Jak tyto případy upravuje GDPR? Jak na tuto otázku pohlíží české a mezinárodní soudy?

Záznam webináře Zaměstnávání osob se zdravotním postižením

Podmínky výkonu závislé práce osob se zdravotním postižením a osob zdravotně znevýhodněných a změny v této oblasti

Zákon o zaměstnanosti č. 435/2004 Sb., ve znění pozdějších předpisů, stanovuje povinnost zaměstnavatelům s více než 25 zaměstnanci zaměstnat nejméně 4 % osob se zdravotním postižením z celkového počtu pracovníků. V případě nesplnění je zaměstnavatel povinen odebírat výrobky a služby ve stanovené výši od zaměstnavatelů, kteří zaměstnávají více než 50 % osob se zdravotním postižením, nebo odvést povinnou platbu do státního rozpočtu. Zaměstnavatelé s méně než 25 zaměstnanci tuto povinnost nemají, k zaměstnávání osob se zdravotním postižením jsou všichni zaměstnavatelé dále motivováni slevou na dani a dalšími pobídkami. Zaměstnávání osob se zdravotním postižením a osob znevýhodněných má však svá specifika, stanovená právní úpravou. Vyznačuje se také specifickou podporou státní politiky zaměstnanosti v této oblasti. Tato úprava navíc doznala v od 1. ledna 2018 několika změn. Zorientujte se v této problematice a využijte potenciálu, který platná právní úprava zaměstnavatelům nabízí.

ZOBRAZIT VŠE    1 2 3 4